Jak zwiększyć sprzedaż w praktyce ?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, zwiększanie sprzedaży jest nie tylko celem, ale także wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw. Niezależnie od wielkości firmy czy branży, istnieją sprawdzone strategie, które mogą pomóc w skutecznym zwiększaniu sprzedaży. W tym artykule przedstawiamy praktyczne porady, jak efektywnie zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe.

Jak zwiększyć sprzedaż: Strategie i narzędzia dla nowoczesnych przedsiębiorców

Jeśli Twoja firma otrzymuje zapytania na skrzyknę e-mail, np. dzięki wizytówce w google możesz zwiększyć sprzedaż nawet 3 krotnie stosując narzędzia do automatyzacji pierwszego kontaktu.

Gdy klient zapuka do Twoich drzwi (lub wyśle Ci e-mail)

Szybka obsługa zapytania potrafi zdecydowanie zwiększyć sprzedaż w Twojej organizacji. Klienci spośród wielu ofert wybierają jednego dostawcę. Konkurujesz na rynku z innymi firmami? Nie pozwól na to by Twój klient zbyt długo czekał na odpowiedź.

Badania pokazują, że kontakt z klientem w ciągu 5 minut zwiększa szanse sprzedaży aż 3 krotnie. Co zrobić gdy klient pisze do nas poza godzinami naszej pracy lub w weeknd ?

Zastosuj rozwiązanie które automatyzuje obsługę pierwszego kontaktu.

Możesz skorzystać z takich rozwiązań jak zapier lub CustomerAlert.

Jak zwiększyć sprzedaż 3 razy

Zdobądź numer telefonu zanim zrobisz wycenę

Jeśli specyfika Twojej działalności sprawia że klienci podczas pierwszego kontaktu proszą o sporządzeni wyceny, a jej dokonanie jest czasochłonne – nie rób tego jeśli masz wyłącznie ich adres e-mail.

Duża część zapytań to tzw “zbieranie ofert”. Jeśli konkurujesz ceną, nie ma w tym nic złego, żeby angażować czas i środki na sporządzanie wycen. Niestety ta forma konkurencji na dłuższą metą prowadzi do problemów bo zawsze znajdzie się ktoś kto zaproponuje niższą cenę.

Gdy otrzymasz zapytanie na e-mail zawsze poproś o podanie telefonu, nim przystąpisz do pracy. Możesz użyć wymówki, że potrzebujesz coś wyjaśnić. Jeśli klient zignoruję Twoją prośbę najprawdopodobniej również zignoruje Twoją ofertę. Będzie mu ona potrzebna wyłącznie do zbicia ceny u innego wykonawcy.

Zakomunikuj klientowi wartość, i wyróżniki Twojej oferty.

Jak zwiększyć sprzedaż po pierwszym kontakcie?

Klient gdy wysyła do Ciebie zapytanie, najczęściej wysyła je do kilku dostawców. To jest momemt w którym nie ma pewnośći czy ktokolwiek mu odpisze. Jeśli w swoim zapytaniu nie umieścił telefonu kontaktowego, szybka odpowiedź która zachęci go do jego udzielenia ma dużo większe szanse niż odpowiedź następnego dnia gdy dostał już kilka ofert. Możesz wykorzystać program do szybkiego odpowiadania na e-maile który automatyzuję ten proces i “doprasza” klienta o podanie numeru telefonu jeśli w wiadomości go nie było.

Jak zwiększyć sprzedaż 3 razy

Zdobądź numer telefonu zanim zrobisz wycenę

Jeśli specyfika Twojej działalności sprawia że klienci podczas pierwszego kontaktu proszą o sporządzeni wyceny, a jej dokonanie jest czasochłonne – nie rób tego jeśli masz wyłącznie ich adres e-mail.

Duża część zapytań to tzw “zbieranie ofert”. Jeśli konkurujesz ceną, nie ma w tym nic złego, żeby angażować czas i środki na sporządzanie wycen. Niestety ta forma konkurencji na dłuższą metą prowadzi do problemów bo zawsze znajdzie się ktoś kto zaproponuje niższą cenę.

Gdy otrzymasz zapytanie na e-mail zawsze poproś o podanie telefonu, nim przystąpisz do pracy. Możesz użyć wymówki, że potrzebujesz coś wyjaśnić. Jeśli klient zignoruję Twoją prośbę najprawdopodobniej również zignoruje Twoją ofertę. Będzie mu ona potrzebna wyłącznie do zbicia ceny u innego wykonawcy.

Zakomunikuj klientowi wartość, i wyróżniki Twojej oferty.